afternoon tea

Sitter på min fönsterplats och inväntar solens första hej denna vecka, inväntar konduktören som ska godkänna min biljett så att jag sen kan luta mig bakåt, sövas av tågets rytmiska gungande genom Sverige med en halvöppen mun som dreglar. Helgens Stockholms-äventyr är nu över och jag tar med mig så mycket kärlek hem till Småland. Igår vaknade jag trött efter en fin kväll med gamla universitetsgänget. Inte bakis, bara trött. Tror att jag går baklängs i utvecklingen, var superbakis som yngre, men blir sällan bakis nuförtiden. Drack kaffe och pratade dåtid innan solen och livet gjorde sig påmint. Tog tunnelbanan in till centralen för att möta upp två brudar som jag saknat så in i bängen. Två fantastiska människor som man kan dryga sig med, gäspa åt och skratta med åt dåliga pappa-skämt och ordvitsar. De skämde bort mig med fina presenter och Afternoon tea på ett ställe som hade gjort vilken person från England som helst bli tårögd av hemlängtan. Kvällen avslutades i en soffa med den kulinariska måltiden pommes frites, sallad och chilli-bea till den teckmade Skönheten och odjuret. En bättre helg som påminde mig om vilka underbara människor jag har i mitt liv och hur mycket jag ibland saknar Stockholm. 
 

Kommentera här: