Tårar

Idag började de tapetsera hos oss, på tisdag är de förhoppningsvis klara. Jag är så trött på att bo i en flyttkartong nu, vill bara få ordning och bo in mig. Lite mer press blir det att pappa kommer och ska bo hos oss söndag-fredag. Den eviga städ och ordnings-hitlern. Usch, bara tänker på vad han kommer att kommentera på. 
 
Idag va vi med skolan och såg en förestälning som hette "Solen och Syrien". skriven, agerad och regiserad av flyktingar. Den var så otroligt stark och berörande. Satt och snyftade hela tiden och brast ut i gråt efteråt. Jag förstår inte hur människor kan behandla varandra så här hemskt. Utnyttja flyktingar på pengar, mörda oskyldiga, skicka iväg asylsökande som riskerar att dö etc. Mitt hjärta brast litegrann och hoppet till världen sjönk ännu mer. Det starkaste jag tar med mig är deras tacksamhet till Sverige. Jag blev så arg. Att de kan vara så tacksamma till ett Sverige som blir mer och mer främlingsfientligt är så absurt för mig. Dessa människor har så stora hjärtan. Kan inte SD se detta? Kan inte regeringen se detta? Se tacksamheten som dessa människor känner, se vad de har gått igenom för att komma hit. 
 
Denna och förra veckan  har varit rätt psykiskt jobbiga. Jag har brutit ihop nästan en gång om dagen över ingenting. Bara hulkat och storgråtit. Hoppas att det bättrar sig, annars får jag kanske justera dosen på glad-pillrena. Men det är nog bara någon släng av underliggande stress... 
 
Avslutar med en bild på några favoriter som just nu håller mitt hopp uppe
 
 
1 Simone:

skriven

Stor kram <3 Hoppas din pappa kan se ert nya hem för vad det är och inte kasta ur sig dumma kommentarer.

2 Simone:

skriven

Hur går det med allt? Länge sen du skrev :)

Svar: Hej, det går bra, har nästan fått ordning nu och det gick bättre än förväntat med papp :) Det har varit så mycket runt skolan nu så har inte hunnit eller orkat skriva, men nu börjar det lugna ner sig så ska försöka skriva ett inlägg snart igen :)
ellestad.blogg.se

Kommentera här: