Jakten på en nya kaffebryggare

När jag tog studenten så tilldelades alla i klassen "Klassens...". Jag blev tilldelad "Klassens Klumpeduns". Helt rättfärdigad nominering då jag är väldigt klumpig. Denna del av min personlighet gjorde sig påmind igår när jag tappade min kaffebryggare i golvet och den krossas i tusen glasbitar. Det finns ingen extra kanna att köpa till den modellen, så nu måste jag hitta en ny kaffebryggare. Annars kommer jag att bli ruinerad på köpkaffe. Tyvärr har jag blivit kär i en pastellrosa Moccamaster. Den kostar 2499 kr. Det är för dyrt. Men jag vill ha en kaffekokare som är fin, inte en tråkig sak. Jag kanske måste böja mig just nu dock och köpa en vanlig och unna mig en fancy sak sen när jag har pluggat klart. Eller önska mig i 25-års present om ett år. Funderar på denna rosa "vanliga" sak. 199 kr på Clas Ohlson. Helt okej pris för en student och de har studentrabbat också. 
 
 
Bildkälla: clasohlson.com/se/Kaffebryggare
 
1 Simone:

skriven

Min pappa har en sån där Moccamaster, och de är ju tjusiga! Men vet inget om smaken pga dricker inte kaffe. Annars kan du ju köpa en espressokokare och koka på spisen, eller en kaffepress :)

Svar: Okej :) Jag har två vänner som också har de som tycker att kaffet blir godare :) En kompis löste då hon hade en extra hemma som tur va :)
ellestad.blogg.se

Kommentera här: