Volvo, villa, vovve

Denna sommaren har gått så fort. Helt plötsligt är det augusti och sjolan börjar igen om tre ynka veckor. Sedan sist jag var här inne har vår kära Renault gått i graven och vi har blivit med Volvo. En svart Volvo V70 från 98 med tonade rutor bak. Det är vår Batmobile. Han går tyst och skakar när vi kör i över 110 kilometer i timmen. Benen får plats och jag lyckades installera bilradion! Är vväldigt stolt över det sistnämnda. Hatten försökte med konststycket att plocka ur radion ur den gamla bilen i över en kvart. Jag klarade det på under en minut. Tjejer kan! 
 
Denna vecka är min sista på sommarförskolan på Vikaholm. Jag har fått en massa nya underbara jobb-kompisar och utvecklats oerhört mycket i min roll som förskollärare. Jag har varit på AW och imorn ska vi alla gå på Zumba på Kampen-ängen som hålls av jobb-kompisen Simone. Nästa vecka ska jag jobba på kåren och ute i Rottne på mitt stammis-ställe Fantasia. Det känns skönt att snart få komma tillbaka till det jag känner igen och använda mina nyfunna kunskaper där. 
 
Just nu sitter jag och skriver på en komplettering och räknar ner klockan. Om en och en halv timme ska jag och Hatten på visning av ett radhus som vi fått ett erbjudande på via Växjöbostäder. Jag är sååååå exalterad över detta!! Det ligger visserligen i Rottne, så det blir till att pendla, men det är ett radhus med en liten trädgårdsplätt, tvättmaskin, torkskåp, diskmaskin och två våningar. Åh vad jag önksar att det är fräscht och bra. Hatten är lite deppig över att det ligger i Rottne, men han inser också att vi behöver större (hans fel, han behöver ett lagerutrymme till sin nya verksamhet) och att vi måste kompromissa med läget med de poäng vi har i dagsläget. 
 
Kram!! 
1 Simone:

skriven

Radhus alltså? Wow! Lägg gärna upp bilder. Vad är det för verksamhet han har börjat med?

Svar: Ja, förhoppningsvis, vi får svar på måndag :) Absolut! :) Han har börjat sälja fritidsprodukter online, just nu främst hund-saker, men ska så småningom bli annat också :)
ellestad.blogg.se

Kommentera här: