You give me fever

Ligger i detta nu i min (och Hattens) stora, mjuka och varma säng. Är precis hemkommen från en konferens och en stand-up show. Konferensen var igår och idag i Linköping. Den annordnades av Bästa Festen, ett samarbete mellan SFS (Sveriges förenade studentkår(er?)), IQ samt en massa nationer, kårer, studentföreningar etc.
Ett projekt som försöker att förändra synen på alkohol. Inte ta bort alkoholen, men att lyfta fram alkoholfria drycker och att tänka alkoholsmart. Denna gång var det fokus på hur man fixar en lyckad fest utan att lägga allt fokus på alkohol. Det var verkligen jätteintressant och inspirerande. Tyvärr var en av annordnarna lite väl "nykterist-javisst" och attakerade nästan så fort man lämnade det hel-nyktra spåret och kanske bara pratade om hur festen som en fest. Lite irriterande. Något av det bästa var hotellfrukosten imorse.
Tyvärr attackerade den smygande förkylningen mig under gårdagen. Natten spenderades med att försöka andas på diverse sätt utan att väcka min rumskompis och dagen med att nysa, försöka andas och äta samtidigt och ett snurrande huvud. För självklart kom feber och knackade på lagom till eftermiddagskaffet. Men inget kunde stoppa mig, väl framme i Växjö köpte jag lite mat, mötte Hatten och promenerade till Växjö konserthus för att se Magnus Betnér live. Så himla roligt! Jag glömmer alltid bort hur mycket jag uppskattar och tycker om live-framträdanden. Det är något jag måste unna mig mer. Nu ska jag dyka ner i min godispåse, snyfta till "Call the midwife" och snörvla vidare. 
 
 

Kommentera här: