Livet på en pinne

Hur kom fredag så fort? Denna vecka har försvunnit så snabbt. Måndag blev en extra söndag och idag var röd. Men det har varit välbehövt och välkommet. Solen och värmen har gjort entré också. Borta är de svala vindarna och nu är det sol och uppåt 20 grader. Njuter och samlar fräknar på näsan.
 
Yoda får vara ute mer och mer. I sin sele och ett långt rep som sitter fast i vårt matbord. Han njuter och jagar insekter. Tack vare honom har vi nu hälsat på i princip alla grannar i huset och bokat in en katt-dejt. Han är charmig när han vill han. Inte lika charmig mot matte dock. 04:50, två dagar i rad, har han försökt komma in i garderoben. Kraffsat för kung och fosterland. När han misslyckas kryper han upp till mitt ansikte, sätter sig och lägger sin tass med klorna lite ute på mitt öga. Just då älskar jag inte honom, som mina dagisbarn skulle säga. Tur att han är söt. 
1 Simone:

skriven

Du måste lägga upp lite bilder på katten! :)

Svar: Det ska jag absolut! Har helt glömt bort det haha :)
ellestad.blogg.se

Kommentera här: