Trollsländor

Idag ska jag och min vän Towe ut på tatuerar-jakt. Hon för att undersöka inför en ny tatuering och jag för att undersöka möjligheterna att restaurera min allra första tatuering, min trollslända på handleden.
Jag gjorde den i januari 2011. Jag hade målat dit den på den platsen under nästan ett års tid för att vara säker på att jag skulle gilla den. Nu i efterhand hade jag nog valt att vänta lite till. Jag ångrar inte själva tatueringen, men tatueraren. Linjerna är alldeles för tjocka och har från början varit väldigt täta. 
 
Tatueringen är en minnestatuering för min mormor som gick bort i cancer 2009. Min mamma och lillebror har varsin fjäril på benet. Fjäril och trollslända var våra djur. 
 
Så nu är det dags att den får lite nytt liv.
 
 
1 Simone:

skriven

Hoppas det går att få till!

Svar: Det går att täcka den, så det blir nog blommor och en ny trollslända :)
ellestad.blogg.se

2 Simone:

skriven

Coolt! Du måste visa när den är gjord!

Svar: Självklart! :) Blir nog till hösten :)
ellestad.blogg.se

Kommentera här: